Ritmik Sınıflar - E Twinning Projesi

Ritmik Sınıflar - E Twinning Projesi

 En son ne zaman sevdiğiniz bir şarkıyı dinlediğinizde, müziğin ritmine kendinizi kaptırdınız? Hangi şarkının sözlerine eşlik ettiniz? Hangi şarkıyla neşelendiniz veya hüzünlendiniz?

     Müzik hayatımızda birçok yönden farkına bile varamayacağımız kadar olumlu etkiler bırakır, ruhumuzu doyurur.

     Müzik, hepimizin hayatında önemli bir yer kaplar ama, gelişme çağındaki çocuklar için müzik, anlamlı ve etkili bir eğitim temelinin oluşmasını sağlar.

      Erken çocukluk döneminde başlanılan müzik eğitimi; beyin gelişimi, ruhsal gelişim ve psikomotor gelişimi açısından çok önemlidir.

17.05.2021 688

 

 RİTMİK SINIFLAR

17-05-2021

PROJE HAKKINDA

En son ne zaman sevdiğiniz bir şarkıyı dinlediğinizde, müziğin ritmine kendinizi kaptırdınız? Hangi şarkının sözlerine eşlik ettiniz? Hangi şarkıyla neşelendiniz veya hüzünlendiniz?

Müzik hayatımızda birçok yönden farkına bile varamayacağımız kadar olumlu etkiler bırakır, ruhumuzu doyurur.

Müzik, hepimizin hayatında önemli bir yer kaplar ama, gelişme çağındaki çocuklar için müzik, anlamlı ve etkili bir eğitim temelinin oluşmasını sağlar.

Erken çocukluk döneminde başlanılan müzik eğitimi; beyin gelişimi, ruhsal gelişim ve psikomotor gelişimi açısından çok önemlidir.

Hayatımızın temelindeki en büyük yapıtaşlarından birisi ise RİTİMdir. Erken yaşlarda alınan ritim eğitiminin sayısal zekaya katkısını vurgulayan uzmanlar, analitik düşünme, problem çözebilme ve dil gelişimi yeteneklerinin de geliştiğini belirtmişlerdir.

Çocukların enstrüman çalarken, ritim tutarken grup çalışmalarıyla sergilemiş oldukları performanslar, özgüven duygularının gelişmesini ve motivasyonlarının artmasını sağlar.

Hayatında daha çok müzik olan öğrencilerin, dil ve matematik derslerinde daha başarılı oldukları gözlemlenmiştir. Bu beceriler, anlamlı ve bütüncül bir eğitimde çok önemli bir yer kaplar.

PROJE FİKRİ:

Proje fikrinin ortaya çıkışında çoklu zeka kuramı temel alınmış ve müzik-ritim temelli etkinliklere dayalı disiplinler arası bir yaklaşım benimsenmiştir. Ayrıca, pandemi sürecinde okuldan ayrı kalan öğrencilerin okula oryantasyonunun tekrar sağlanması, ders ve etkinliklere karşı motivasyonlarının arttırılabilmesi de göz önüne alınmıştır.

Proje ortakları, belirlenen kazanımlara yönelik şarkı sözleri oluşturacaklardır. Oluşturulan şarkı sözlerinin beste haline getirilmesinin ardından, öğrenci takımları bu bestelere uygun ritim kalıpları oluşturacaktır. Takımlar, birbirlerinden farklı ritim aletleri ve beden perküsyon kullanarak etkileşimli ve iş birliği içinde hazırladıkları ritim kalıplarını sunacak, değerlendirecektir. Bu ritimler aynı beste üzerinde birleştirilecektir. Her takım, her beste için farklı bir ritim aleti kullanacaktır. Her etkinlik sonunda bir değerlendirme toplantısı gerçekleştirilecek, sonraki etkinlik için gereken ön hazırlık da görüşülecektir.

Proje süresince 5 farklı beste oluşması ve proje faaliyetinin yaklaşık 4 ay sürmesi beklenmektedir.

Proje Hedefleri:

Bu proje ile öğrenciler için tüm dersler bazında öğrenmeyi daha kolay ve daha aktif hale getirebilmek, standart eğitim yöntemlerinin dışında oyun ve müzikal drama teknikleriyle çok yönlü öğrenme imkanı sunmak ve pandemi süresince okuldan ayrı kalan öğrencilerin okula karşı ilgi ve motivasyonlarının etkili bir şekilde arttırılması amaçlanmaktadır.

Ayrıca öğrencilerin;

Daha kalıcı öğrenmeler sağlayabilmesi,

Sınıf içi etkinliklere ve okula karşı ilgilerinin artması

Öğrenme motivasyonlarının artması

Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişmesi

Eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesi

Özgüven geliştirebilmelerinin desteklenmesi

İletişim becerilerinin gelişmesi

Aktif öğrenme becerisinin gelişmesi

Disiplinler arası iletişim becerisinin gelişmesi

İş birlikçi çalışma becerilerinin gelişmesi

Müzik zekası ve ritim duygusunun gelişmesi

BİT( ICT) kullanımının desteklenmesi

Psikomotor gelişiminin desteklenmesi

hedeflenmektedir.

Proje sonunda bir web sitesi oluşturulacak olup yapılan çalışmalar burada sergilenecektir.

Ayrıca öğrenci gruplarının oluşturdukları ritim kalıplarıyla eşlik ettikleri şarkılardan oluşan bir video klip de projenin nihai ürünü olacaktır.